onsdag den 22. juni 2016

Snickers cookies

Denne opskrift har stået på min "ønskebageliste" i flere måneder, men nu skulle det være. Du kan også tage din farvorit opskrift på cookies og erstatte nødderne i den med peanuts og tilsætte karamel.



Men man siger jo aldrig nej til at prøve en ny opskrift på cookies. Jeg fulgte opskriften meget tæt, men det et par enkelte justeringer undervejs. Jeg brugte henholdvis Stock Riesen og Meller men du kan den version af  flødekarmeller du ønsker

Mit resultat gav 12 cookies af mellemstørrelsen - jeg er personligt ikke så vild med at de bliver mere end 5-8 cm i diameter.

12 cookies
165 g brun farin
125 g mel
70 g mælkechokolade
70 g saltede peanuts
50 g smør
25 g kakaopulver
12 flødekarameller
1 æg
1/2 tsk bagepulver
1/4 tsk salt

Pisk smør, brun farin og æg samme.

Vend mel, kakao, bagepulver og salt i æggemassen. Hak chokolade og peanuts groft og vend det i dejen.

Form dejen i 12 kugler og kom en karamel i hver kugle inden du kommer dem på bagepladen. Du kan også vælge bare at presse karamellen ned i kuglen, så den ikke er gemt i cookien. Det gjorde jeg ved Meller karamellerne.

Bages i 10-12 minutter ved 180 grader

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)