onsdag den 14. september 2016

Squash pølsehorn


Første gang disse pølsehorn blev bagt skyldes et uheld. Jeg havde i starten af sommeren opdaget en pose revet squash som gemt sig i fryseren. Men da sæsonnen med squash nærmerede sig besluttede jeg at bruge portionen i fryseren til weekendens boller og dermed få tømt ud i mine rester.


Da jeg så stillede dejen til weekendens boller i køleskabet måtte jeg flytte en tallerken for at få plads til skålen. På denne tallerken stod naturligvis posen med revet squash.

Men da jeg samtidig kunne huske at der i fryseren også var en rest pølser, hvad var så mere oplagt end at ælte en dej til pølsehorn som kunne bages og nydes i weekenden.

Resultatet blev nogle rigtig lækre pølsehorn, så det er ikke sidste gang jeg udskifter vandet med squash i dejen til pølsehorn.

ca 10 pølsehorn:
400 g hvedemel
300 g revet squash
10 g gær
10 g salt
pølser

Smulder gæren ud i hvedemelet og ælt salt samt squash i. Lad dejen hæve køligt i 12-36 timer inden du ruller dejen ud.

Jeg ruller gerne dejen ud til en stor cirkel og skære "lagkagestykker" af dejen som trilles om pølsen.

Efterhæve i ca 30 minutter inden de bages ved 225 grader i ca 18 minutter. Så er det med at vente på at de bliver lidt kølige og kan spises.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)