onsdag den 28. september 2016

Squash terrin

Så må jeg vist snart til at komme med nogle opskrifter som ikke indeholder squash. Men vores squashplanter producerer rigtig mange nye squash. Jeg har i de sidste 3-4 uger kunne hente 1 sqaush pr dag.



I en reklame fra tupper ware så jeg en opskrift på squash terrin. Men da jeg ville bage det, kunne jeg naturligvis ikke finde opskriften. Så denne blev lavet lidt ud fra jeg havde af rester som skulle bruges.

En terrin
450 g revet squash
50 g feta ost (eller revet ost)
1 bolle/franskbrød
2 løg
2 fed hvidløg
1 1/2 dl mæk
1 sammenpisket æg
1 tsk bagepulver
salt og peber

Riv squash og kom salt over det. Lad derefter squashen stå og dryppe af et par timer (evt i køleskabet til næste dag).

Skær bollen i små stykker og kom det i en skål med de andre ingredienser. Rør squashen i og kom det i en form. For mig passede det perfekt med en folieform til 900 ml.

Bages ved 180 grader i ca 1 time. Jeg vendte det derefter ud af formen, og gav det ca 20 minutter ved 180 grader varmluft.

Passer rigtig godt som tilbehør til aftensmaden eller til madpakken


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)