mandag den 19. september 2016

Squashboller med ekstra squash

Vores squash planter nyder virkelig den sensommer som er kommet, så der bliver produceret mange squash.



Aftensmaden stod derfor på fyldt sqaush og der skulle derfor naturligvis også revet squash i de boller som skulle bages. Da jeg kikkede på det squash som var skrabt ud af den den squash som skulle bruges til aftensmad, tænkte jeg på at dette burde da også kunne bruges i bollerne, men det var noget svært at rive. Derfor kom jeg det i minihakkeren og efter få sekunder havde jeg "sqaush saft".

Derved endte det med kun at være squash som var væske i disse boller og det gjorde bestemt ikke noget, for det blev stadig nogle lækre boller. Hvis du ikke har lyst/tid til at blende noget af squashsen, kan du nemt erstatte det med revet squash.

300 g revet squash
300 g hvedemel
250 g blendet squash
100 g hvedekerner
100 solsikkekerner
10 g gær
5 g salt

Bland det blendet squash, hvedekerne og solsikkekerne samme og lad det stå 1-24 timer. Kom derefter hvedemel i og smulder gæren ud i melet. Tilsæt det revet sqaush samt salt og ælt dejen godt sammen.

Lad den stå ved stuetemperatur i et par timer inden du stiller den på køl i 12-36 timer. Hvis det er muligt så tag dejen ud af køleskabet et par timer før du bage bollerne - det er ikke altid jeg får gjort det.

Jeg valgte at hælde dejen ud på et meldrysset bord og skære bollerne ud med en dejskraber. Du kan også vælge at forme bollerne med hænderne.

Bag dem ved 250 grader i ca 18 minutter, så har du nogle saftige og luftige boller

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)