fredag den 21. oktober 2016

Hurtige marcipan cookies i muffinsforme

Nogle dage bliver man bare lækkersulten og har lyst til noget godt og sødt - samtidig med det skal gå hurtigt.


Det var tilfældet for et stykke tid side og da jeg kort forinden havde afrimet fryseren og til min store overraskelse fandt en pose marcipan godt gemt i et hjørne.

Derfor tog jeg udgangspunkt i marcipan og æltede hurtigt dejen til disse cookies. For at de ikke blev for tynd (jeg kan nemlig godt lide at mine cookies ikke er for tynde) bagte jeg dem i mine cookies forme, så flyder de ikke for meget ud.




ca 12 cookies
100 g revet marcipan
100 g smør
80 g mel
50 g havregryn
50 g hasselnødder
2 spsk nesquick
2 spsk sukker
5 g natron
1 æg

Pisk revet marcipan, sukker, smør, nesquick og æg sammen. Pisk derefter begge slags mel og natron i, inden du vender hasselnøddern i.

Form dejen til runde kugler som kommes i forme (jeg valgte at smøre mine) og bag dem ved 180 grader i ca 12 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)