mandag den 10. oktober 2016

Morgenmadsmuffin med byg

Jeg kan godt lide at få noget ekstra til morgenmad i weekenden. Men samtidig synes jeg at en kanelsnegl eller ligende ofte er for sødt. Så da jeg stødte på opskriften morgenmadsbar var de oplagte at prøve. Jeg valgte at bage mine som små muffins, for så kunne man også lige komme en i madpakken.




Resultatet er nogle lækre muffins, men hvis du er efter en sukkeroplevelse, er det klart ikke disse du skal bage. Men jeg synes helt klart de er rigtig gode og jeg kunne godt finde på at bage dem til brunch.

Jeg tog udgangspunkt i den oprindelige opskrift, men havde ikke alle ingredienserne, så der blev ændret lidt i den. Samtidig valgte jeg at tilsætte ekstra kanel, hvilket jeg ikke fortrød. Det var med til at løfte kagerne - og give en rigtig dejlig duft

ca 15 muffins (eller 25 mini muffins)
80 g valset byg
50 g havregryn
50 g solsikkekerner
50 g groft hakkede mandler
10 dadler
2 bananer
2 æg
2 spsk tahin
1 1/2 tsk kanel
1 tsk kardemomme
1 nip salt

Blend banan, dadler, æg og tahin sammen. Rør de andre ingredienser sammen i en skål og rør de våde ingredienser i.

Rør dejen sammen og kom det enten i mufinsforme eller en form på ca 20*20. Bages ved 175 grader varmluft i ca 25 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)