mandag den 21. november 2016

Græskarmuffins

Så kommer (formentlig) den sidste opskrift hvor græskar indgår. For efter have bagt boller og vafler med græskar skulle der også trylles med muffins med græskar. Det blev nogle lækre og lette muffins, som selv efter nogle dage var bløde og svampet i smagen





Kryderierne gav en duft af jul, men de smager ikke voldsomt igennem. Så næste gang kommer jeg dobbelt mængde ingefær i. Samtidig overvejer jeg om lidt valnødder ikke også kunne være en god ide. Men det er helt op til dig.

Jeg valgte at toppe nogle af dem med tynde skiver kindersnitter og arlas nye flødefraiche (som jeg havde en portion af). Du kan også nemt bare bruge fløde. Det var kun nogle muffin jeg pyntede, største delen af dem spiste vi uden pynt.

Hvis du ikke vil bage dem som muffins kan de også nemt kommes i en lille bradepande.

ca 8 muffins
75 g fint revet græskar
60 g smør
60 g sukker
60 g mel
1 æg
1/2 tsk bagepulver
1/4 tsk ingefær
1 tsk kanel


Pisk smør og sukker luftigt, tilsæt derefter ægget. Pisk dejen sammen til en ensartet masse og rør det revet græskar i.

Bland krydderierne sammen med melet og vend det i dejen.

Fordel dejen i muffinsforme og bag dem ved 200 grader i ca 15 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)