fredag den 25. november 2016

Hjemmelavet mandelbrud med chokolade

Jeg kan godt lige et stykke godt chokolade om aftenen. Så vi skulle have gæster for et stykke tid siden, fik jeg lyst til at prøve selv at lave et chokolade brud.



Da jeg stadig har en god portion hjemmelavet mandelflager, hvad var så mere oplagt end at bruge disse.

Den eneste ulempe var at jeg lavede portionen en dag jeg arbejdede hjemme - det var virkelig hårdt ikke at måtte småspise af det færdige resultat.

Hvis du ikke er så vild med hvid chokolade, kan du bare bytte om på mængden af hvid og mørk chokolade. Så kan du pynte med det hvide chokolade til sidste i stedet for mørk chokolade.


100 g mandelflager eller mandelsplinter
75 g hvid chokolade
30 g mørk eller lys chokolade
1/2 æggehvide
evt 1/2 tsk frysetørret frugt


Vend mandelflager i æggehviden og rist dem i ovnen ved 175 grader til de er gyldne

Hvis du laver et som stang/brud, så smelt den hvidechokole og vend mandelflagerne der i. Fordel massen på et stykke bagepapir (ca 15*10). Smelt det mørke chokoade og fordel det over mandelbrudet med en gaffel i det mønster du ønsker

Eller lav det som en stang/brud og drys det over og knæk stykkerne af efterhånden som du spiser.

Smelt chokoladen og vend mandelflagerne der i og form små toppe med en teske og drys evt med frysetørret frugt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)