torsdag den 22. december 2016

Inspiration til (chokolade)desserten til nytårsaften - del 1

Hvert overrasker det mig når jeg i midten af november begyndte at se de første efterlysninger til inspiration til menuen til nytårsaften.


Det er en af de aftner hvor dessert helst skal kunne forberedes før gæsterne kommer, så der evt kun mangler lidt pyntning inden serveringen.


Personligt er jeg tilhænger af at desserten nytårsaften ikke er alt for tung idet du ofte får en del mad, snacks og chips den aften - og samtidig skal der være plads til lidt godt kransekage. Så jeg plejer at gå min blog igennem for at se om der er lidt inspiration til en lækker dessert.

Det øverste billede er af mandelkage-chokolade bagte jeg for første gang i år og jeg er blevet helt vild med den. Den kan med fordel endda laves dagen før.




En af mine favoritter er hjemmelavet is på nøddebund som er super lækker, kan tilberedes lang tid i forvejen. Du kan evt pifte den op med at pynte med revet chokolade før servering. En anden fordel er at hvis vi ender med at være så mætte at desserten springes over, så står den blot i fryseren til en anden gang vi får gæster.

En lækker chokoladekage med en blød midte, serveret med softice eller creme chantilly kan også nemt laves i forvejen og smager super godt



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)