fredag den 16. december 2016

Nougat specier luxsus version

Jeg bagte sidste år nogle utrolig lækre version af nougat specier, og da jeg fortalte kærsten at jeg i år
ville lave en ny portion var der slet ingen protester.


Men vi var samtidig enige om at der godt måtte prøve at kommes lidt mere nougat i dejen, så det kom der i denne version

ca 30 styk
100 g hvedemel
80 g smør
45 g nougat
35 g flormelis
30 g marcipan
1/4 vaniljestang

Pisk smør, flormelis, vaniljekorn og groft revet marcipan sammen. Ælt derefter mel og nougat hurtigt i dejen og form den som en pølse.

Det nougat jeg anvendte var frossen (jeg skar nogle skiver af) og var derfor koldt da jeg æltede det i dejen. Det gjorde at nougaten ikke blev varm og flød sammen med melet. Dette synes jeg var en fordel fordi du dermed kunne se nougaten i småkagerne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)