fredag den 20. januar 2017

Chokolade fudge

Den nøddebund jeg bagte i fredags blev som nævt lavet lidt tyk for den skulle nemlig anvendes til chokolade fudge.




For at du kan gøre dette skal bunden være godt koldt. Jeg havde bagt min bund og fredagen og lavede fudge om lørdagen. Ved at det var så koldt i lørdags kunne jeg derefter stille fudgen til afkøling uden for.

Til den størrelse bund jeg havde (15*20) lavede jeg en fudge på:

125 g lys chokolade
100 g fløde

Hak chokoladen groft. Varm fløden op og rør chokoladen ud i den varme fløde. Lad masse køle lidt af inden du kommer et par skefulde på bunden. Jeg kom massen på af et par omgange idet jeg ellers synes at der er risiko for at det flyder af bunden hvis det hældes på af en gang.

Hvis du laver fudgen på mørk chokolade, så lave forholdet mellem chokolade 1:1. Eller synes jeg det kan blive for bitter.

Opbevar fudgen på køl ind til du skal servere den. Jeg serverede den i stykker på ca 1*1 cm. Du kan ikke spise mere end et par stykker per person, ellers synes jeg den begynder at blive for sød.

Jeg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)