onsdag den 1. februar 2017

Kyndelmisse - brunch pandekager

Da vi for noget tid siden skulle holde brunch for familien, opdagede jeg til min store overraskelse at jeg ikke har min ynglingsopskrift på brunch pandekager. Der er Arlas version som jeg næsten altid har bagt. Da det i morgen er kyndelmisse, og derfor tradition for pandekager, så er det da oplagt at komme en opskrift med pandekager på bloggen i dag.




Jeg valgte dog denne gang at tilsætte lidt revet marcipan, og havde der ikke været små børn så havde jeg også leget lidt med at tilsætte kanel og kardemomme.

ca 15 pandekager:
275 g hvedemel
50 g smeltet smør + smør til stegning
40 g fint revet marcipan
2 æg
2 spsk sukker
1/2 liter mælk
1 1/2 tsk bagepulver


Pisk revet marcipan, æg og sukker sammen. Bland bagepulver samt mel sammen og tilsæt det skiftevis med mælk.

Pisk dejen godt igennem så den ikke er klumpet og stil den på køl i 1/2 - 1 time inden du steger pandekagerne. Jeg plejer at stege pandekagerne inden gæsterne ankommer og komme pandekagerne i ovnen med staniol over (ved ca 100 grader). Så er de fine lune når de kommer på bordet.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)