mandag den 27. februar 2017

Morgen teboller med te

I december måned drak jeg rigtig meget te fordi jeg havde ønsket (og fået) en te julekalender fra Perchs. Derfor legede jeg lidt med tanke om at prøve at bage boller med te.



Det færdige resultat smagte lidt anderledes, men jeg synes ikke teen smagte meget igennem. Så når jeg næste gang vælger at lege med te i boller, vil jeg vælge en te som har en mere kraftig smag.



ca 6 boller
250 g hvedemel
200 g kraftig Assamthe (eller anden sort te)
80 g creme fraiche
50 g fuldkornshvedemel
5 g gær
5 g salt

Sørg for at teen er kold, inden du smuldre gæren ud i melet og ælter alle ingrediensern sammen. Lad dejen hæve en times tid på køkkenbordet inden du kommer det i køleskabet i 12-36 timer.

Form bollerne af den kolde dej og bag dem ved 250 grader i ca 18 minutter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)