fredag den 10. marts 2017

Snickers stænger af dadler

En af min ynglings chokolade er snickers, så derfor har jeg testet mange forskellige varianter med dadler for at ramme noget som smagsmæssigt er tæt på det oprindelige.




Det synes jeg er lykkes rigtig godt med disse stænger. Jeg kom kun et tyndt lag chokolade på, men er ikke i tvivl om at et tykkere lag vil give endnu bedre resultat






ca 15 kugler eller 2 stænger
5 dadler uden sten
30 g peanuts
30 g peanutbutter
smeltet chokolade


Kom dadler og peanuts i minihakkeren/blenderen og lav det til en ensartet masse. Kom derefter peanutsbutter i og hak det sammen til en ensartet masse.

Du kan enten forme kuglerne i den størrelse du ønsker (mine er ofte på 10-15 gram) eller som en lang pølse hvor du skærer stængerne i den størrelse du ønsker.

Overtræk stængerne med smeltet chokolade og drys evt lidt groft hakket peanuts over dem.

Stil dem på køl til de skal spises

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)