mandag den 27. marts 2017

Stenalderbrød version 2

Vi blev begge meget glade for den første portion stenalderbrød som jeg bagte. Men jeg ville gerne have en lidt større portion for at det dermed passede til min 1,5 liter brødform. Derfor øgede jeg mængden i denne portion. Samtidig valgte jeg helt at droppe olien og kun brug vand denne gang - det gør jeg også næste gang, for du kan ikke smage at olien mangler.



Kæresten bruger brødet som alternativ til rugbrød, og jeg bruger det som et mellemmåltid.

150 g græskarkerner
150 g solsikkekerner
150 g mandler
150 g hørfrø
150 g hasselnødder
125 g vand
7 æg
3 tsk salt

Pisk æggene sammen i en skål, tilsæt kerner, nødder samt salt og rør det sammen. Rør derefter vandet i. Jeg valgte at give kerner lidt tid til at opsuge noget af æggemasse inden jeg bagte brødet.

Bages ved 160 grader i 70 minutter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)