mandag den 24. april 2017

Boller med cannellini bønner

Da jeg sidste gang kogte cannellini bønner havde jeg fået kogt alt for mange. Så derfor fik jeg lyst til at bruge resten til at komme i weekendens boller, kombineret med en rest hytteost som også skulle bruges, blev det nogle rigtig lækre og svampet boller. Jeg havde kommet lidt for meget vand i min version, så bollerne flød lidt ud. Jeg har derfor reduceret vandet i denne opskrift, så det bliver et godt resultat.







ca 10 boller
300 g manitoba mel
300 g vand
200 g hytteost
150 g fuldkorns speltmel
100 g kolde kogte og moste bønner
12 g salt
10 g gær

Kom begge slags mel i og smulder gæren ud i melet, Tilsæt derefter resten af ingredienserne og ælt dejen godt igennem i ca 5 minutter.

Lad derefter dejen hæve ved køkkentemperatur en times tid inden du stiller den på køl i 12-24 timer.
For bollerne i den størrelse du ønsker og bag dem ved 250 grader i ca 18 minutter. Så er der dømt lækre boller til madpakken eller morgenmaden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)