fredag den 19. maj 2017

Chokolademuffins med mandelmel

Disse chokolade muffins blev bagt lidt som eksperiment idet jeg dels godt ville bage nogle muffins med masser af chokolade, så da jeg til sidste ville komme lidt mel i, besluttede jeg mig at anvende mandelmel. Den høje mængde af chokolade og lille mængde af mel gør at det ikke er en luftig muffins, men heller ikke tung. Men det er en rigtig lækker muffins som jeg godt kunne finde på at servere som dessert sammen med is.

Opskriften giver kun 4-5 muffins, men så har du altid en undskyldning for at må bage en ekstra portion.

ca 5 muffins
50 g sukker
40 g mørk chokolade
40 g smør
30 g groftet hakket mælkechokolade (eller hvid chokolade)
1 æg
1 tsk mandelmel


Smelt den mørke chokolade og smøret i mikroovnen. Rør derefter sukker, mandelmel og æg i. Lad massen afkøle lidt inden du kommer den groft hakket chokolade i.

Fordel dejen i muffinsformen (jeg kom ca 40 gram i mine) og bag den ved 180 grader varmluft i ca 16 minutter. Du kan godt spise dem når de er afkølet men disse er endnu bedre dagen efter når de har sat sig


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)