fredag den 28. juli 2017

Trippel chokolade muffins

Så bliver der bagt chokolade muffins igen. Denne gang en portionen som både indeholder smeltet chokolade og kakao, idet jeg godt ville have at det færdige resultat var lidt mørkere end de andre varianter jeg har bagt.




Resulatet blev nogle rigtig lækre muffins, men jeg kunne dog godt tænke mig lidt flere stykker groft hakket chokolade, men så har jeg jo bare en undskyldning for at bage en ny portion.



ca 10 muffins
100 g sukker
75 g mel
50 g smør
50 g mørk chokolade - skal smeltes
30 g groft hakket mørk chokolade
30 g groft hakket lys chokolade
30 g groft hakket hvid chokolade
25 g kakao
1 æg
1 tsk bagepulver
3/4 dl mælk
lidt salt

Kom æg og sukker sammen i en skål og smelt samtidig mørk chokolade og smør i en anden skal. Pisk derefter chokoladesmøret i æggesnapsen og pisk det sammen.

Bland mel, kakao og bagepulver sammen og sigt det i dejen. Rør dejen igennem inden du rører mælk og salt i.

Rør næsten alt den groft hakket chokolade i dejen (gem lidt til pynt). Fordel dejen i 10  muffinsforme og pynt med det sidste hakket chokolade.

Jeg legde lidt med mængderne af fyld i formene, og endte med at ca 65 gram passede perfekt til de almindelige størrelse papir muffinsforme.

Bag dem ved 200 grader i ca 18 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Stort som småt - alle kommentar er velkommen :-)